A webáruház cookie-kat használ, az oldalunkon való tovább böngészéssel elfogadod a cookie-k használatát. Rendben
Termékek Menü

Milyen futócipőt válasszak?

Milyen futócipőt válasszak?

Mégis mi kerül ennyibe egy futócipőn?! Miért vegyem meg, ha ennél kevesebbért is tudok edzőcipőt venni, és nem látom a különbséget. Pedig van. Viszont Te ebből csak annyit fogsz érezni, hogy edzés után fáj a bokád, a lábfejed, ezért azt gondolod nem is Neked való a futás és teljesen elmegy tőle a kedved. Viszont ha a következő szempontokat figyelembe veszed, mindezt megspórolhatod.

Hol fogok futni?

Az első és talán a legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venned, az, hogy milyen talajon szeretnél futni. Más típusú cipőt készítenek aszfalton való futáshoz és mást a terepfutáshoz. Előbbihez olyan cipőt érdemes választanod, ami könnyű, rugalmas és kellően puha ahhoz, hogy  csillapítani tudja a lábra ható nyomást. Ezeket a cipőket általában úgy alakítják ki, hogy a talpfelületük alkalmas legyen a sima úton való futásra is, és elősegítse a haladást.

Ha inkább természetes környezetben futnál, mindenképp terepcipőt válassz. Azt viszont érdemes szem előtt tartani, hogy egy cipő nem lesz jó mindkét célra. Persze terepfutásra tervezett cipőben is futhatsz az aszfalton, de nem fogod jól érezni magad benne. Alapvetően ezek a cipők nehezebbek és merevebbek, mint az aszfalthoz tervezett társaik, hiszen vastagabb anyagokból készülnek hogy alkalmazkodni tudjanak a változatos terepviszonyokhoz. A talp mintázatuk erős az utcai cipőktől eltérően, ez is a könnyebb elrugazkodást segíti.

 

Hogyan futok?

 

Lehet, hogy eddig nem gondoltál rá, hogy meghatározd a futói stílusodat, pedig ha tudatosan szeretnél vásárolni, szükség lesz rá, és persze a fejlődésed szempontjából sem elhanyagolható, ha tisztában vagy a saját stílusoddal. A mozgásunkat alapvetően meghatározza a testalkatunk és a lábunk formája. Ezek alapján 3 féle futói stílust szoktak elkülöníteni, ezek a befelé dőlő vagy pronáló stílus, a kifelé dőlő, szupináló stílus és a neutrális stílus. A befelé dőlő esetében a lábboltozatra érkezik nagyobb nyomás futás közben, mert a lábfej befelé dől. Ilyenkor olyan cipőt érdemes választani, ami erősebb tartást biztosít. Ha az ellenkezőjéről van szó, tehát a lábfej kifelé dől futás közben, akkor tulajdonképpen a külső talpélünkön futunk, ezért a sarkakat éri nagyobb terhelés. Ha ez a futói stílus jellemző rád, válassz olyan cipőt, ami puhább kialakítású, és jobban védi a lábad boltívét. Ha ezek közül egyik sem jellemző rád, valószínű, hogy a neutrális stílusú futók közé tartozol. Ez a legjobb a három opció közül, hiszen ez azt jelenti, hogy ideális a futótechnikád, nem éri túlzott terhelés a sarkaidat vagy a lábfejedet. Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy mégis honnan kellene tudnod, melyik csoportba tartozol. Nos, ezt a legegyszerűbben úgy tudod eldönteni, ha vizes lábbal lábnyomokatsz hagysz magad után egy sima felületen és megfigyeled, hogy mennyire vékony a talpboltozatod (a lábujjakat és a sarkadat összekötő rész), ha túl vékony, akkor kifelé dől a lábad futás közben, ha túl vastag, akkor pedig befelé. Ideális esetben fele olyan széles, mint a talpunk teljes szélessége.

 

Meddig jó egy futócipő?

 

Fontos tudni, hogy futócipő esetén az élettartamot nem időben, sokkal inkább km-ben mérjük. Általánosságban elmondható, hogy egy jó minőségű futócipő körülbelül 800 - 1000 km megtételére alkalmas. Elképzelhető, hogy ennél hamarabb is szükségessé válik egy új futócipő beszerzése, ahogy az is, hogy egyes modellek tovább bírják a kiképzést. A cipőt később sem kell kidobnod, ha egyébként hordható állapotban van, használhatod például kiránduláshoz. Meghosszabbíthatod a futócipőd élettartamát, ha odafigyelsz a tisztítására és nem mosod mosógépben. Ez nem tesz jót a szivacsos részeknek és a ragasztott felületeknek sem.

 

Ha ezek után úgy érzed itt az idő, egy új futócipő beszerzésére, nézz szét a kínálatunkban ide kattintva.



 
Tartalomhoz tartozó címkék: futócipő